طراحی وب سایت

نحوه صحیح پست گذاری در اینستاگرام

نحوه صحیح پست گذاری در اینستاگرام

1398 شهریور 17 | ادمین

اینکه چگونه پست بگذارید ،کاملا بستگی به خود شما دارد  اما وقتی صحبت از کسب و کار و تجارت است موضوع کمی فرق می کند.

شما بهتر از هرکسی در مورد کسب و کار خود اطلاعات دارید. 

پس هرچه خلاق تر و متفاوت تر باشید در تجارت اینستاگرام موفق تر خواهید بود، 

 اما همواره موارد زیر را در پست گذاشتن در نظر داشته باشید:

• تهیه عکس

اگر محصولاتی برای فروش دارید:

o عکس های جذاب و باکیفیت از هریک از آنها تهیه کنید.

o رنگارنگ بودن، کمی تند بودن رنگ ها و خلاقیت در عکسبرداری

o استفاده از متن در روی عکس مورد نظر 

اگر شامل فروش و ارائه خدمات غیر کالایی 

o درباره هرکدام از خدمات خود یک عکس جذاب و تاثیرگذار تهیه کنید. 

o عنوان هر یک از خدمات را در فضای مناسبی از تصویر درج کنید 

o چند کلمه یا یک جمله کوتاه به عنوان موضوع یا توضیح خدمات استفاده کنید 

o مهمترین اطلاعات محصول را به صورت مختصر و ریزتر در فضاهای خالی دیگر عکس بگنجانید.

در نهایت چیزی که باید در نگاه اول در ذهن کاربر تاثیر غالبی داشته باشد ، یک عکس جذاب است که دارای یک عنوان وسوسه کننده برای تجارت در اینستاگرام میباشد.

• ویدیو

o شما میتوانید با توجه به نوع فعالیت،خدمات یا محصولات خود از ویدیوهای کوتاه1 دقیقه ایی استفاده کنید .

o این ویدیو ها میتوانند به صورت تیزرهای تبلیغاتی،ویدیوهایی از  فعالیت کارمندان شما (حین پاسخگویی اپراتور به تلفن و یا هنگام بسته بندی )

o ویدیو های با نظرسنجی از میزان رضایت مشتریان خود 

         (برای جلب اعتماد و اعتمادسازی )

o بهتر است در هنگام شروع ویدیو عنوانی هم برای آن در نظر گرفته باشید.

برای ویرایش و درست کردن ویدیو میتوانید از برنامه viva video استفاده کنید.

نوشتن کپشن

در بخش "caption”   توضیحات پست، اطلاعات کافی و مختصر درباره محصولات یا خدمات خود بنویسید،

 کارایی

 ویژگی 

 رنگ بندی 

 سایز (پوشاک و یا لوازمی که سایز بندی دارند)

 کد و قیمت محصول 

یک نکته : اگر پستی درباره محصول خود در صفحه اینستاگرام تان گذاشته اید که فالوورهایتان در قسمت نظرات سوالات تکراری پرسیده اند ، 

نتیجه بگیرید که بخش کپشن را به خوبی پر نکرده اید.

*قسمت نظرات پست های یک صفحه موفق برای تجارت در اینستاگرام ، باید پر از نوشته هایی با مضمون ” ابراز علاقه برای خرید ” و ”  رضایت از خرید ” باشد*

قیمت‌گذاری

بستگی به نوع کسب و کار شما دارد که بخواهید برای هر یک از محصولات یا خدمات خود در صفحه اینستاگرام تان قیمت درج کنید یا نه

به طور کلی برای صفحات تجاری همچون پوشاک، بدلیجات ،گوشی موبایل و… که با سیل عظیمی از سوالات تکراری در خصوص قیمت محصولات مواجه میشوند ،پیشنهاد میشود که مبلغ در عکس یا کپشن ذکر شود.

در خصوص کسب و کارهای دیگر،چنانچه قیمت محصولات یا خدمات شما از دید مشتریان بسیار مناسب به نظر میرسد و قابل توجه است،خوب است آن را در عکس یا کپشن وارد کنید.

ارائه کوپن تخفیف فقط در اینستاگرام

 اعلام این موضوع که محصولات ۲۰ درصد تخفیف دارند جذابیت چندانی ایجاد نمی‌کند اما وقتی به صورت انحصاری اعلام کنید صرفا برای فالو کنندگان پیج است احساس متفاوت بودن در مخاطب ایجاد میکند و البته فراموش نکنید که در جای دیگر(سایت یا کانال تلگرام )بحثی از تخفیف نکنید .

برچسب ها :      کپشن  ,     اینستاگرام  ,     دیجیتال مارکتینگ  ,     فروش  ,     افزایش فالوو  ,     هشتگ  ,     کسب و کار  ,     قیمت گذاری  ,     تبلیغات  ,     تیزر