طراحی وب سایت

بازاریابی اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ)

بازاریابی اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ)

1398 شهریور 17 | ادمین

درباره ی اینستاگرام 

اینستاگرام یکی از شبکه های پرطرفدار اجتماعی است که بالای 800 میلیون کاربر فعال دارد .

این فضا علاوه بر اینکه می تواند جایی برای اشتراک گذاری مطالب شخصی باشد 

محیط بسیار خوبیرا نیز برای کسب و کارها و تبلیغ و معرفی خودشان فراهم کرده است .

اما این صرفا با گذاشتن عکس و یا نوشتن متن کافی نیست و برای نتیجه دهی باید از یک پنل،برنامه ریزی و استراتژی مختص به این فضا استفاده کرد.

در این فایل قصد داریم شمارو با نحوه کاربرد اینستاگرام در تبلیغات و فروش بیشتر و در واقع  بازاریابی اینستاگرام اشنا کنیم . 

Instagram marketing

اینستاگرام مارکتینگ به مجموعه ای از تکنیک‌ها، فعالیت‌ها و نکاتی گفته می شود که به افراد و صاحبان کسب و کار و مشاغل مختلف کمک می کند تا فروش خود را افزایش دهند و به تعداد بیشتری مشتری احتمالی خود را معرفی کنند.در اینجا صرفا منظور از بازاریابی با اینستاگرام صرفا فروش بیشتر نیست و بحث برندینگ هم مطرح می شود.

 اصول اولیه در اینستاگرام مارکتینگ

1-بیو (بیوگرافی اول صفحه ) را کامل کنید .

بیو ویترین شماست و معرفی مختصر از کسب و کار شما،کاربران در اینستاگرام اول از همه به بیو نگاه می‌کنند،تا با فعالیت شما آشنا شوند.در هنگام خریداولین توجه کاربر به بیو شما می باشد

در انتخاب عکس پروفایل خود دقت نمایید و اگر لوگو دارید بهترین کار جایگذاری لوگو در عکس پروفایل می باشد.

• خود را معرفی کنید.  حداکثر150 کلمه

• آدرس لینک سایت یا تلگرام خود را قرار دهید.

(بهتر است این قسمت را خالی باقی نگذارید)

• شماره تماس و آدرسی برای جلب اطمینان دیگران بنویسید.

• یک شعار تبلیغاتی و ساده بنویسید.

• از کلمات کلیدی (هشتگ)در خصوص صنف کاری خود استفاده کنید. 

انتخاب عکس پروفایل برای پیج تجاری بهترین گزینه لوگوی شرکت می باشد.

2- داشتن مخاطب هدف 

 همین ابتدا تعیین کنید که مشتریان احتمالی شما در چه حیطه ایی فعالیت خواهند کرد و یا در جه رنج سنی قرار خواهند گرفت 

چون شما باید در تولید محتوا و انتخاب عکس و برگزاری قرعه کشی و مسابقات برای نتیجه گیری بهتر از این عوامل استفاده کنید.

3-تولید محتوای مناسب 

محتوا اولین چیزی که کاربر را عاشق کار صفحه شما می‌کند.محتوای مناسب یعنی محتوایی که از خط مشی کاری و نوع فعالیت شما فاصله نداشته باشد. محتوای شما باید اطلاعات و دانش کاربران شما را نسبت به کسب‌وکار و محصولاتتان زیاد کند. اگر چنین بود، تقریباً ۸۰ درصد راه رفته‌اید.

4-هشتگ مناسب

هشتگ بهترین راه ارتباطی شما با کاربران و یا مشتریان احتمالی جدید است.هشتگ مانند کلمه کلیدی سایت است. هشتگ باید مناسب کسب‌وکار شما باشد و نمونه‌هایی باشند که توسط کاربران جست‌وجو می‌شوند. بهترین راه پیدا کردن هشتگ، بررسی صفحات رقبا است.

5-ساعت پست گذاری 

اینستاگرام دارای الگوریتمی است که بر اساس آن اگر در ساعت پست گذاری شده، تعامل کاربران با پست جدید بالا باشد ، آن را در صفحه‌های ابتدایی دیگران (اکسپلور اینستا) نشان می‌دهد؛ در غیر این صورت ممکن است که بسیاری از فالوورهای شما پست جدیدتان را حتی نبینند. بهترین راه برای افزایش چنین تعاملی در نظر گرفتن ساعت پست گذاری است؛ یعنی ساعتی که کاربران بیشتر در این شبکه آنلاین هستند. بهترین ساعت برای فعالیت در اینستاگرام مارکتینگ در ایران صبح زود بین ساعت ۶ تا ۸، ظهر بین ۱۲ تا ۱۴ و آخر شب است که این ساعت را ساعت طلایی می‌گویند.

6-داشتن برنامه هفتگی برای پست ها

یکی دیگر از عوامل موثر داشتن زمان بندی برای پست ها با مباحثی متفاوت اما مرتبط است برای این کار بهترین روش داشتن برنامه ریزی هفتگی برای اشتراک گذاری پست هاست

بهترین مدل پست های اینستاگرامی:

• نظرخواهی از کاربران 

• طنز ( ریوندی )

• غذا و نوشیدنی (مستر تستر)

• انگیزشی (سوخت جت )

• افراد معروف (بازیگران،خوانندگان،شاعران  و ......)

7-تعداد پست ها در اشتراک گذاری 

 تعداد پست ها نباید خیلی زیاد باشد چون موجب بی علاقه گی و آنفالو می شود چون هر کاربر صرفا پیج شما را مشاهده نمیکند و زمانی برای پیج های دیگر صرف میکند اما زمانی که تعداد پست های شما زیاد شود موجب دلزدگی کاربر می شود چه بهتر که هفتگی سه پست جذاب در پیج خود بزارید و تعامل با کاربر را در استوری ها ادامه دهید که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

8-استوری 

اگر کسی پست ها را با توجه به الگوریتم جدید اینستا از دست بدهد یا بررسی نکند،بدون شک استوری ها را نگاه می‌کند.

نمایش استوری خیلی کم است. شما باید بتوانید در عرض چند ثانیه هدف خود را از محتوا به تاثیرگذار نشر دهید. 

و برای ساعات مختلف روز خود استوری های مختلفی به صورت هدفمند درنظر داشته باشید.

فقط کافی است یک‌بار تعداد لایک ها و ویوهای استوری‌های اینستاگرام را با هم مقایسه کنید.حداقل دو برابر اختلاف است. 

دو برابری که مقدار آن در استوری بیشتر است.

9-تبلیغات و همکاری با اینفلوئنسرها

 یک از بهترین راه های تبلیغات در دیگر صفحات مرتبط است؛ یعنی صفحاتی که بدانید بیشتر کاربران و مشتریان شما در آنجا حضور دارند.

یک راه دیگر که البته امروزه جوابگویی بالایی دارد، استفاده از اینفلوئنسر مارکترها است.اینفلوئنسر کسی است که بین مردم محبوبیت بالایی دارد. 

محبوبیت تعداد بالای فالوور نیست. اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام پتانسیل بالایی در افزایش برندینگ شما دارد،به شرط اینکه درست به کار گرفته شوند.