طراحی وب سایت

اهداف رایج دیجیتال مارکتینگ

اهداف رایج دیجیتال مارکتینگ

1398 شهریور 17 | ادمین

 آگاهی از برند در بین مخاطبان هدف را افزایش دهد.

 به بازارهای جدید، چه از نظر مکانی و یا از نظر نوع مخاطبان دسترسی پیدا کند.

 محصول یا خدمات جدید راه‌اندازی کند.

 بازگشت سرمایه ROI) ) را بهبود دهد.

 با توجه به رقابت، سهم بازار را توسعه دهد.

 سود شرکت را افزایش دهد.

 *قیف تبدیل* (فروش )را بهینه کند.

 مشتریان جدید جذب کند.

 مشتریان وفادار را افزایش دهد.

 فروش را افزایش دهد.

* بهبود بخشیدن قیف تبدیل 

1)همواره تجزیه و تحلیل کنید

هیچکاری در مرتبه اول کامل انجام نمی‌شود. بنابراین مجموعه‌ای از صفحه‌ها را بسازید که بازدیدکننده را برای انجام عمل مطلوب شما راهنمایی و هدایت می‌کنند. چگونگی واکنش بازدیدکنندگان را بررسی کنید؛ اگر آنها درک می‌کنند که چکار باید بکنند ولی آن کار را نمی‌کنند، باید بفهمید دلایل آنها چیست. 

می‌توانید برای اینکار از ابزارهای تحلیل وب سایت استفاده کنید.

در کنار ابزارهای تحلیلی می‌توانید از ابزارهایی برای مشاهده نقشه کلیک‌ها و نقشه حرارتی استفاده کنید تا دریابید بازدیدکنندگان چه درکی از صفحه‌های مورد نظر شما دارند و کدام لینکها و بخشهای محتوا بیشتر توجه آنها را جلب کرده است.

2)مخاطبان خود را بشناسید

نظرسنجی‌ها می‌تواند اطلاعات شما را درباره بازدیدکنندگان کامل کند. می‌توانید هر چیزی که مرتبط با قیف تبدیل باشد بپرسید:

 چه چیز باعث شده تا آنها وب سایت را ترک کنند؟

 آیا به مانعی در حین حرکت بین صفحه‌ها برخورده‌اند یا علاقه‌ای به ادامه نداشته‌اند؟

 قصد آنها از خرید چه بوده است؟

 چه چیزی را در وب سایت دوست داشته‌اند و چه چیز را دوست نداشته‌اند؟

 حرکت بین صفحه‌های مختلف وب سایت چقدر برای آنها ساده بوده است؟

۳) اطمینان حاصل کنید که مسیر مشتری به شکل طبیعی جریان دارد

بازدیدکننده باید بتواند روی اطلاعات متمرکز و در آنها غرق شود. حواس کاربر نباید برای پیدا کردن دکمه‌ها و پیدا کردن مسیر حرکت پرت شود یا مجبور باشد به جستجوهای بی‌نظمی بپردازد که شاید بتواند اطلاعات مورد نیازش را بیابد چون تجربه خوبی برای کاربر نخواهد بود.

بنابراین لیستی از اطلاعاتی بسازید که برای هر مرحله از قیف تبدیل ضروری هستند: 

 تبلیغ یا مبدا ترافیک

 صفحه فرود

 صفحه‌های کالاها یا خدمات

 صفحه سبد خرید

 صفحه تکمیل خرید

از طراح وب سایت بخواهید تا جریانی منطقی بین صفحه‌ها برقرار کند. 

یک مدل شناخته شده این است که در هر مرحله سرنخ جدید برای مرحله بعد بدهید، سپس در مرحله بعد این اطلاعات را تکرار کنید و درباره آنها توضیح دهید.

مسیر تبدیل باید انسجام لازم را داشته باشد. اگر قول چیزی را در تبلیغ خود داده‌اید، پس آن را در صفحه فرود برآورده کنید.

۴- در هر مرحله، انگیزه لازم برای پیش رفتن را به بازدیدکننده بدهید

کلید جذب هرچه بیشتر بازدیدکنندگان درحین گذر از هر مرحله این است که محتوای متقاعدکننده و مفید بسازید. 

روی دکمه‌های درخواست عمل، تیترها و عنوانها و هر عنصر دیگری که می‌تواند بر تصمیم بازدیدکننده برای رفتن به صفحه بعد در مسیر قیف تبدیل تاثیر بگذارد، کار کنید. اگر در هر مورد شک دارید (و باید هم داشته باشید، چون بازدیدکنندگان اولویتهای غافلگیرکننده‌ای دارند!)، می‌توانید همیشه تست A/B و تست چندمتغیره را روی طراحی و محتوا انجام دهید.

چه چیز بازدیدکننده را مجبور می‌کند به صفحه (مرحله) بعد برود؟ در یک تبلیغ، منطق و استدلال می‌تواند یک شعار فروش عالی باشد؛ پیشنهاد نهایی هم می‌تواند بسیار موثر باشد. 

در یک صفحه فرود، تعریف و تمجیدهایی که از سایر بازدیدکنندگان نشان می‌دهید به همراه یک طرح‌بندی ساده می‌تواند مفید باشد. 

در یک صفحه سبد خرید، همیشه امنیت کاربران را مطمئن می‌کند و به آنها دلیل محکمی (اعتماد) می‌دهد که به مرحله بعد بروند.

۵- پیامهای بازاریابی را دوباره نمایش دهید

حتی اگر بازدیدکننده‌ای در مرحله‌ای حیاتی از ادامه کار صرف نظر کرد، دنیا به آخر نرسیده است! می‌توانید در پیامهای پاپ‌آپ،پیشنهاد بهتری به آنها بدهید تا برای برگشتن وسوسه شوند. همچنین می‌توانید صرف نظر کردن از سبد خرید را به آنها ایمیل کنید و کالاهایی را که انتخاب کرده بودند به آنها یادآوری کنید تا شاید دوباره به ادامه خرید تشویق شوند.

برچسب ها :