طراحی وب سایت

توسعه دیجیتال مارکتینگ به صورت مرحله به مرحله

توسعه دیجیتال مارکتینگ به صورت مرحله به مرحله

1398 شهریور 17 | ادمین

1) تجزیه و تحلیل و نقطه شروع

برای اینکه بدانید قرار است به چه هدفی برسیم جزئیات سناریویی که در آن هستیم را ببینید. بنابراین با یک مرحله تحقیق شروع می‌شود. در  این مرحله ما باید به سوالات زیر پاسخ دهیم:

o محصولات و خدماتی که ما ارائه می‌دهیم چه هستند؟ 

o پیشنهاد فروش منحصر به فرد شرکت چیست؟

o تا به حال در بازریابی آنلاین خودمان چه کار کرده ایم؟

o چه نتایجی کسب کرده‌ایم؟

o آیا در شبکه‌های اجتماعی صحبت از ما می‌شود؟

o وبسایت ما چگونه است؟

o آیا جنبه‌هایی وجود دارد که ما باید آنرا اصلاح کنیم؟

o رقبا چه کار می‌کنند؟

o برند ما در چه جایگاهی قرار دارد ؟

o ما از رقبا چه می‌توانیم یاد بگیریم؟

2) اهداف دیجیتال مارکتینگ

اهداف معیاری است که با استفاده از آن می‌توانیم میزان موفقیت یا شکست بازاریابی دیجیتال خود را بسنجیم.

کلمه SMART  را به ذهن بسپارید:

 مشخص بودن  (Specific)  : اهداف باید دقیق و مشخص باشند. 

سعی کنید به سوالات اساسی چه چیزی، توسط چه کسی، کجا، چه موقع، و چرا پاسخ دهید.

 قابل سنجش بودن (Measurable)  : اگر ما به طور مشخص نتوانیم یک هدف را بسنجیم، معلوم نیست که آیا به آن هدف رسیده‌ایم یا نه. 

 قابل دستیابی Achievable) ) :  اهداف بسیار ساده یا بسیار بلندپروازانه به کار ما نمی‌آیند.

 واقع‌گرا بودن Realistic)  ) :واقع‌گرایی بدین معنا است که به منابع و دستاوردهای گذشته توجه کنیم.

 محدودیت زمانی Time-bound)  ) : نهایتا ما باید یک محدوده زمانی برای اهدافمان مشخص کنیم و در این محدوده رسیدن به اهداف یا نرسیدن به آنها و نیز چرایی آن را کنترل خواهیم کرد. شاید مفید باشد که یک هدف کلی را به چند هدف کوچکتر تقسیم کنیم تا بتوانیم در طی حرکت به جلو، مسیر خود را اصلاح کنیم. (در مسیر درست حرکت کنیم)

3)تعیین اهداف در هر برندی بستگی به نوع فعالیت و چشم انداز آن دارد اما باید فراموش نکنیم که در تعیین اهداف ،باید اهدافی را تعیین کنیم که با هم هماهنگ باشند طوری که بتوان به هدف غایی در رسید .

برچسب ها :      توسعه وبسایت  ,     طراحی  ,     بازاریابی دیجیتال  ,     تبلیغات  ,     کسب و کار  ,     محصول  ,     خدمات